E-handelssucces kan også være en realitet for din virksomhed

I takt med at flere og flere forbrugere får øjnene op for e-handel, får flere og flere virksomheder det også. Når det opdages at en eksplosivt stigende del af salgstallene stammer fra webshops, er det klart at virksomheder står i kø for at få sin andel af denne måde at sælge på.

 

Når så mange virksomheder vil ind på e-handelsmarkedet, betyder det også at der er kommet en stor efterspørgsel efter folk med forstand på kommunikation og online markedsføring. Disse to elementer er nemlig vitale for en succesfuld e-handelsvirksomhed.

Kommunikation og online markedsføring spiller en stor rolle

At sælge sine varer eller serviceydelser online kræver mere af en som virksomhed end først antaget. Selvom man måske har formået at bygge en stor fysisk forretning op med mange stamkunder, er det ikke ensbetydende med at disse kunder automatisk følger med over på e-handlen. Desuden er målet med at udvide en virksomhed til at omfatte e-handel at skaffe flere kunder og større omsætning – ikke flytte de fysiske kunder til webshoppen.

 

Derfor kræver det at oprette en e-handel som ofte ekstra hjælp i form af en ekspert i kommunikation og online markedsføring. Disse to ting er af stor betydning når det kommer til at oprette en webshop. Her kræves det nemlig ikke blot at oprette en funktionel webshop og derefter vente på at kunderne strømmer til – der må markedsføres og kommunikeres et budskab ud.

 

Det er som ofte de færreste virksomheder der allerede en person med disse kompetencer, og det ville ikke være klogt at bevæge sig ud på ukendt territorium uden en form for guide. Det gælder din virksomheds succes med online handel, og det er ikke noget der skal tages let på. Det er lige så seriøs en form for handel og generering af indkomst som det at have en fysisk virksomhed.

Et skift af stort omfang kræver nye øjne på sagen

Ja, uanset din form for virksomhed er det at oprette en e-handel en stor omvæltning. Lige pludselig har virksomheden endnu en afdeling, hvis funktioner for mange sandsynligvis stadig vil være en smule uklare. Der er derfor endnu en grund til at ansætte en ekspert, som har hjulpet mange andre virksomheder med at etablere sig på e-handelsmarkedet.

 

Nye øjne på sagen og friske kræfter kan være det der bestemmer hvor vidt en virksomhed fra starten får succes med denne form for handel. Derfor gør man som erhvervsdrivende klogt i allerede tidligt i processen at overveje hvorvidt man ønsker hjælp – hvilket klart er at anbefale – og i så fald hvor hjælpen skal komme fra.

 

En e-handelsekspert som Martin Pihl, der har hjulpet mange store virksomheder med at få en rigtig god placering på e-handelsmarkedet – vil klart være at fortrække at få fat på. En sådan person som igennem mange år har tilegnet sig erfaring med netop at hjælpe virksomheder med at generere en god indtjening og få succes på e-handelsmarkedet, har mange værdifulde tanker at bidrage med til dette store skift for en hver virksomhed.

spacer